פתרונות תקשורת
תוכן [ הסתר ]

בעולם השיווק ישנו כלל אחד ידוע וברור, שכולם יודעים שאין לערער עליו: פגישות פנים אל פנים הן הכלי החזק ביותר של כל איש מכירות. לא טלפון, לא מיילים ולא שום דבר אחר - רק עבודה פרונטאלית. כדי להבטיח שהעסק יתבסס על עיקרון זה, נשלחים אנשי המכירות לפגישות מספר פעמים ביום, אותן הם קובעים בעזרת שירותי טלמיטינג.

הטלמיטינג הוא למעשה אמצעי לתיאום הפגישות עם הלקוח: איש הטלמיטינג מחייג לרשימה ארוכה של לקוחות קיימים או פוטנציאליים ומנסה, בדרכו המשכנעת, לקבוע פגישה בינם ובין איש המכירות. אז היכן הבעיה? זו מתחילה כאשר אנשי המכירות הם שבמצעים את הטלמיטינג הזה - מה שקורה בלא מעט חברות.

על פניו, מדובר בעניין טבעי למדי

הרי מי יודע לשכנע טוב יותר מאנשי המכירות? ומי מכיר טוב יותר את לוח הזמנים של אנשי המכירות, מאשר הם בעצמם? כך חושבים רוב בעלי העסקים אשר מחזיקים בחטיבת מכירות גדולה. מדובר, לכאורה, בדבר הטבעי ביותר - איש מכירות הוא שמתאם לעצמו את הפגישות שיובילו למכירה, מנהל לעצמו את יומן הפגישות ועוד.

בפועל, לא תמיד זה עובד. למעשה, ברוב המקרים מתברר שהשילוב הזה דווקא פוגע בפעילותם של אנשי המכירות וגורם להם להציג הספק נמוך הרבה יותר. מדוע? משום שההתעסקות הבלתי פוסקת עם הטלפון, עם קביעת הפגישות ועם שירותי טלמיטינג, פשוט גוזלת מהם זמן רב מידי.

כך קורה שבמקום להתעסק במכירות בלבד, עוסקים אנשי המכירות גם בשיחות טלפון. כידוע לכולם, שיחות טלפון טבען להתארך ולהימשך עד בלי די ומה שהחל בתכנון אופטימי מאוד, מסתיים בתוצאות רעות. אשי המכירות, והעסק עצמו, נפגעים פעמיים: ראשית, כמות הפגישות שנקבעות נמוך יותר ושנית - הזמן שמוקצב לכל פגישה, בשטח, מועט מאוד.

הפיתרון: שירותי טלמיטינג במיקור חוץ

חברות רבות מציעות היום שירותי מיקור חוץ (אאוטסורסינג, Outsourcing) לשלל מטרות, רבות מהן משתייכות לעולם השיווק והמכירות. אחד השירותים הנפוצים בתחום זה הוא הטלמיטינג, שנעשה כולו על ידי מוקדנים מיומנים ומקצועיים שאינם יושבים במשרדי החברה וכלל אינם משתייכים אליה. אולי זה נשמע על פניו מעט מוזר, אך בפועל זו אפשרות מעולה.

שירותי טלמיטינג במיקור חוץ, כמו אלו שמעניקה חברת קישורית, מאפשרים לאיש המכירות של העסק עצמו להתפנות למכירות בלבד, כלומר: לפגישות עם הלקוח, בשטח. הוא אינו צריך להתרכז עוד בקביעת פגישות או בשיחות טלפון בלתי נגמרות. הכל נעשה על ידי אנשי מקצוע שמגייסים את מירב המשאבים לתיאום הפגישות בלבד.

המוקדנים הללו הם אנשים מיומנים, אשר עוסקים כבר שנים בתחום ויודעים בדיוק כיצד פועל עולם המכירות ומהם העקרונות החשובים של פעולת הטלמיטינג. בהתאם, יש להם את היכולת לשלב בצורה מושלמת בין צרכי איש המכירות לבין היעדים שקובע העסק, כך ששתי הפעולות - קביעת הפגישות והעברת פרטיהן אל איש המכירות - ייעשו בצורה חלקה ביותר.

תיאום מושלם, הספק מדהים

החששות הגדולים ביותר של בעלי עסק אשר שוקלים להעביר את פעולות הטלמיטינג לחברה שמבצעת מיקור חוץ, מסוגה של קישורית, נוגעים לתיאום בין המוקדנים לאנשי המכירות ולרמת הביצועים של המוקדנים - ובצדק. אלו שני הקריטריונים אשר יקבעו האם שירות הטלמיטינג יעיל וכדאי, או לא.

על התיאום בין הגורמים כבר כתבנו קודם לכן: מדובר באנשי מקצוע שיודעים כיצד להבטיח שהעדכונים אל אנשי המכירות יהיו שוטפים ובלתי פוסקים. רמת הביצועים תישאר גם היא גבוהה, כאשר החברה המספקת את השירות תבטיח לבדוק את המוקדנים כל העת, להציב להם יעדים קבועים (בתיאום עם מזמין השירות) ולוודא תמיד שקצב עבודתם גבוה. זו הדרך לאספקת שירותי טלמיטינג איכותיים.

מידע נוסף

מענה אנושי

טלמרטקינג